Продавець Інтернет-супермаркет Єврофермер розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
874 відгуків
promo_banner
Перший в Україні інтернет-супермаркет товарів для ферського господарства
+380 (95) 569-44-19
+380 (98) 032-59-98
Кошик

Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

Розділ 2 Закону України про захист прав споживачів

Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач у порядку та у строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

пропорційного зменшення ціни;
безоплатного усунення недоліків товару у розумний термін;
відшкодування витрат усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених у разі потреби висновком експертизи, споживач, у порядку та в строки, встановлені законодавством та на підставі обов'язкових для сторін правил або договору, має право на свій вибір вимагати від продавця або виробника:

розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
вимагати заміни товару на такий самий товар або на аналогічний, із числа наявних у продавця (виробника), товар.
2. Щодо непродовольчих товарів, які були у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торгові підприємства, вимоги споживача, зазначені в частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

Відповідно до цієї частини задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцю за місцем купівлі товару, виробнику чи підприємству, яке задовольняє ці вимоги щодо місцезнаходження споживача.

Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а у разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торгові підприємства та філії, які здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їхні представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які відповідають зазначеним вимогам на підставі договору з виробником.

4. Продавець та виробник при продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, задовольняють вимоги, встановлені частинами першою та третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно зі статтями 15 та 23 цього Закону.

5. Продавець, виробник (підприємство, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача та задовольнити його вимоги.

Доставка великогабаритних товарів та товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виготовлювачу (підприємству, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємство, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) .

6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а у разі виникнення потреби у перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний термін з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару у встановлений термін неможливо, споживач має право на свій вибір пред'явити продавцю, виготовлювачу (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.

7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикула, модифікації) належної якості, ціна на яку змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

Під час заміни товару з недоліками на такий самий товар іншої марки (моделі, артикула, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни здійснюється виходячи з його вартості на час обміну, а у разі зниження ціни - виходячи з вартості на час покупки.

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар здійснюються виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а у разі зниження ціни – виходячи із вартості товару на час покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві в день розірвання договору, а у разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

8. У разі придбання споживачем непридатного харчового

товару продавець зобов'язаний замінити його на харчовий продукт, який придатний до вживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки зі споживачем у такому разі проводяться у порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.

9. У разі пред'явлення споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунені протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикула, модифікації) незалежно від моделі. І тому продавець, виробник (підприємство, яке відповідає вимогам споживача, встановлені частиною першої цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

За кожен день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикула, модифікації) та за кожен день затримки усунення недоліків понад встановлений термін (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно у розмірі одного відсотка вартості товару.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлені гарантійні строки, гарантійний термін на новий комплектуючий виріб та складову частину обчислюється, починаючи з дня видачі споживачу після ремонту товару.

10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного терміну. Ця вимога може бути пред'явлена протягом встановленого терміну служби, а якщо така не встановлена - протягом десяти років, якщо в товарі були виявлені недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо ця вимога не задоволена у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробнику (продавцю) інші вимоги відповідно до частини першої цієї статті.

11. Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта або іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача про технічно складні побутові товари розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та технічного паспорта або іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з відміткою про дату продажу.

У разі втрати споживачем технічного паспорта або іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), що розглядає претензію споживача до придбаного товару.

Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк вiдшкодувати пiдприємству, що виконує його функцiї, збитки, якi воно зазнало у зв'язку з задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.

13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).

14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто чи через свого представника.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner